Chapter 6 - Open the door for me



Miley hittar fort till utgången och när hon smäller igen dörren hör hon ljudet högt genom dörren. Så irriterande. Hon går ut genom dörren och sen går hon runt lokalen och hittar sedan bakdörren där hon bestämmer sig för att sätta sig ner. Efter några minuter bestämmer hon sig för att ställa sig upp och gå hem, men just när hon ställer sig upp smäller en stor, tung metalldörr upp på henne och gissa vem som står bakom den...


- Oh my god! mumlar Miley.
Hon hör ropande och kamerablixtrar bakom sig, paparazzis.
- Spring! skriker han och tar hennes hand.
Miley springer efter och innan hon vet ordet av det så är hon inne i en gigantisk buss. Dom stänger och låser och drar för alla fönster.
- Hur gick det med dig? frågar han.
Hon kan inte fatta det.
- Du... Du är Justin Bieber! säger Miley, som att hon fortfarande inte kan fatta det.
- Japp, det är jag. ler Justin.
Hon tittar in i hans chokladbruna ögon och hon nästan smälter. Sen tittar hon bredvid honom.
- Hej. säger en stor, kraftig man som hon gissar är hans livvakt.
- Hej... säger Miley lite chockat och tar hans hand.
- Jag är Kenny, Justins livvakt. säger Kenny, precis som att han läste hennes tankar.
- Åh, jag är Miley. säger Miley lite blygt.
- Så det är det du heter. Fint. säger Justin och ler.
- Uhm... Jag kanske borde gå. Det verkar lite olämpligt. säger Miley.
- Nej, det går inte för alla paparzzis. Du måste vänta tills dom har gått, sen kan jag skjutsa hem dig. säger Justin.
- Vad snällt men jag måste verkligen gå nu. Min bästa kompis väntar. säger Miley.
- Nej du får inte! säger Justin, han låter lite irriterad på rösten.
- Okej. piper Miley.
Några minuter senare har Miley och Justin fått upp pratet och det känns som att hon pratar med en helt vanlig människa, även om han är skitsnygg... tycker Miley.
Han visar runt henne i bussen och babblar på för fullt.
- Får jag fråga hur gammal du är? säger Justin plötsligt.
- Sexton men jag fyller sjutton om en månad. säger Miley.
- Aha, jag fyllde sjutton i mars. säger Justin.
Miley nickar till svars och han fortsätter att visa henne runt. När dom ska gå in till hans rum öppnar han dörren och tar henne runt midjan för att "hjälpa" henne in genom dörren.
När Justin rör vid henne får hon en pirrande känsla i hela kroppen och ler smygfullt.
- Aa, det här är mitt rum. säger han och slänger sig på sängen.
- Fint. säger Miley och sätter sig bredvid honom.
- Alltså inte mitt riktiga rum, jag har ett rum hemma också. ler Justin.
- Jag förstod nästan det. skrattar Miley.
Det känns så lätt att prata med honom, som om dom känt varandra i flera år.
Han tar fram sin macbook och sätter på lite musik.
- Det svänger. fnittrar Miley.
Justin ler till svars och sen sjunger dom båda med i låten.
- Vad bra du är! säger Justin.
- Du är ju bäst! säger Miley.
- Nej, jag har bara tränat längre. ler Justin.
Efter en halvtimma knackar Kenny på dörren.
- Kom in. säger Justin och Kenny ställer sig i dörröppningen.
- Paparazzin har varit borta i en kvart nu, om du vill Miley så kan du åka hem. säger Kenny.
- Oj, varför har du inte sagt till tidigare? undrar Miley.
- Jag trodde ni hade så kul så jag ville inte störa. säger Kenny.
Miley och Justin ler.
- Vi kanske borde åka? Innan dom kommer tillbaka. säger Justin.
- Det är nog bäst. säger Miley och reser sig.
- Vill du att jag ska köra hem dig? säger Justin.
Hon tänker på Jess men det här är ju "once in a lifetime"-möjlighet.
- Gärna. säger Miley.
Justin ler och hämtar sina bilnycklar.
- Let's go. säger han och dom går ut.
Bilen står bara några hundra meter därifrån, dom går dit. Kenny stannar i bussen.
Dom sätter sig i bilen och han börjar köra.
När dom närmar sig hennes hus stänger han av radion.
- Vi måste träffas igen. säger Justin.
- Gärna för mig! svarar Miley fort.
Justin ler och Miley blir generad.
Han stannar vid hennes uppfart och precis när hon går ut frågar han:
- Du, vänta! Kan jag få ditt nummer? Så kan jag ringa dig. säger Justin och ler.
- Självklart. säger Miley och Justin ger henne hans mobil.
Hon lägger in sitt nummer och går sen ut ur bilen.
- Tack för ikväll. säger Miley och stänger igen dörren.
- Tack själv. svarar Justin genom rutan.
Miley vinkar och Justin kör iväg.
Miley känner sig otroligt glad och det känns som hon lever i en dröm. Wow vilken kväll, tänker hon. Men hon kan inte berätta för Jess att hon har träffat honom, inte än iallafall. När hon väl kommer in genom dörren sitter Jess vid köksbordet.
- Du förlåt. säger Jess det första hon gör när Miley kommer in och kramar om henne.
- Det är lugnt, jag överreagerade nog lite. säger Miley.

Kommentera! Vad tycker ni? Vill ni ha med mer Justin?

Kommentarer
Postat av: Coco

Jag vill ha myyycket mer! 8D

Haha, nej men seriöat, du skriver väldigt bra, och det känns som att det kan bli något bra! (:

2011-06-27 @ 19:06:44
URL: http://callas.blogg.se/
Postat av: Anonym

heey, Fella och Cindra här.

Vi har ju gjort länkbyte, i menyn right? Vi håller på med värsta makeovern på bloggen och skulle vilja veta ung. hur många unika ni har varje dag, ang ifall vi kommer ha kvar länken eller inte. Antagligen kommer vi behålla den, bara kul att veta ;) ni kan maila på [email protected] eller kommentera något gammalt inlägg om ni inte vill att andra ska se :) Ha det awesome!

2011-07-19 @ 12:19:26
URL: http://bieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0