Chapter 2 - Ice cream talk




Några timmar senare ringer Jess och skriker nästan i telefonen när hon svarar.
Hon säger att fått tag i två biljetter till Justin Bieber's konsert om två veckor i Georgia och hon säger att Miley måste följa med henne för att hon är hennes bästa vän.
Miley tvekar men säger sedan att hon ska fråga sin pappa.


Hon vaknar på morgonen av att den starka morgonsolen skiner in genom fönstret.
Hon gäspar och bestämmer sig sedan för att gå upp och hennes pappa sitter redan uppe och läser morgontidningen.
- God morgon. säger James.
- God morgon. säger Miley och gäspar.
Miley sätter sig vid bordet och börjar bre en macka med smör.
Hon äter fort för att slippa sitta där medan det är helt tyst.
- Tack för frukosten. säger Miley surt och går sedan in på sitt rum igen.
Hon börjar göra sig iordning och sen ringer Jess.
Hon svarar.
- Hej. gäspar Miley.
- Hej sunshine, är du vaken? säger Jess.
- Ja.. Är du? säger Miley.
- Självklart, på topp som vanligt. Men när vill du träffas? säger Jess.
- Du kan väl komma hit om någon halvtimma eller något. säger Miley.
- Visst, jag tar cykeln. säger Jess.
- Okej, hejdå. säger Miley.
Hon lägger på luren och fortsätter sen att göra sig iordning.
En halvtimma senare dyker Jess upp.
Miley öppnar dörren.
- Hej. säger Jess.
- Hej. Vi kan sitta därute. Om det är okej? säger Miley.
- Självklart. säger Jess.
- Jag ska bara hämta lite saft. säger Miley och går in till köket.
- Vem pratade du med? säger James.
- Jess. svarar Miley kort.
- Mhm. säger James.
Miley gör iordning saft och tar fram två glas och en kanna, sen går hon ut till verandan där Jessica sitter och väntar.
När dom har fått varsitt glas saft börjar dom snacka.
- Vad sa din pappa om konserten? frågar Jess.
- Jag fick typ men jag måste måla hela huset då, det är ju inte så mycket men. svarar Miley.
- Yes! ropar Jess och kramar om henne.
- Hey, lugna dig jag håller faktiskt i saften. säger Miley.
- Woopz. svarar Jess.
- Hur mycket kosta biljetten då? undrar Miley.
- $99. svarar Jess.
- Det var ju inte SÅ farligt. Jag ska be min pappa om pengar men sen ska jag fråga min pappa om månadspeng också så jag kan köpa
den där klänningen till konserten. säger Miley.
- Vad bra för jag måste också köpa någonting som jag kan ha på mig! säger Jess.
Jessica pratade konstant om Justin Bieber och hur kul dom skulle ha på konserten.

Efter ett tags snackande på altanen hoppar dom upp på cyklarna och cyklar iväg till kiosken
för att köpa varsin isglass mitt i sommarvärmen.
Dom sätter sig på en bänk för att äta upp sina glassar.
- Jag tror Eric gillar mig. viskar Jessica.
- Vadå då? undrar Miley.
- Han typ skriver till mig hela tiden och skickar jättemånga hjärtan. säger Jess.
- Men är han typ din typ eller vad man ska säga?? säger Miley och gör en grimars.
- Jag vet inte... suckar Jess och slickar på sin glass.
Miley tittar på henne en stund. Hon är så fin, Jess. Med sitt långa, blonda svall och ljusblå tindrande ögon...
- Vad tittar du på? säger Jess och avbryter Mileys tankar.
- Nej, inget. svarar Miley och slickar sin glass som börjat smälta.
Jessicas telefon ger ifrån sig ett ljud och hon tar genast upp mobilen för att kolla vem som skickat smset.
- Eric? suckar Miley.
- Mm. svarar Jess.
Miley himlar med ögonen och fortsätter att slicka på glassen.
- Men gillar du honom då? frågar Miley efter ett tag,.
- Va? Vem? säger Jess och tittar frågande på Miley.
- Eric, såklart. Vem annars? säger Miley medans hon fortsätter slicka på sin glass.
- Kanske... Han är snygg iallafall. säger Jess leende.
- Han gillar nog dig iallafall. säger Miley.
- Ja, jag sa ju det!? fnittrar Jess.
Dom äter upp det sista utav glassarna och sedan slänger dom glasspinnarna i soptunnan.

På eftermiddagen går dom hem till Jessica.
Där lyssnar dom på musik, dansar och flummar för fullt tills klockan blir 8 och Miley ska åka hem.
- Men vi hörs på Lördag då? säger Jess.
- Of course, men du kan ju ringa när du har kommit hem på Fredag så jag vet. svarar Miley.
- Okej, vi ses! ropar hon ut från dörren när Miley hoppar på sin cykel.
- Mm, ha det så roligt! Hej då! Skriker Miley tillbaka.
- Hej då! Ropar Jessica
Miley cyklar och några minuter senare kommer hon hem.
Hon kör in cykeln i garaget och låser den, för säkerhets skull, sen går hon in.
- Jag är hemma! ropar hon och drar av sig skorna.
- Jag är i köket! ropar James.
Miley går ut i köket och hennes pappa håller på och gör någon slags thailänsk gryta med ris.
- Får jag fråga vad du lagar? säger hon.
- Nej. Gå till ditt rum och gör dina läxor. svarar James.
- Haha, det är sommarlov. skrattar Miley.
- Men om du inte kan göra dina läxor så kan du ju duka. säger James.
- Vad ska jag duka med? Ätpinnar eller? Haha. retas Miley och tar fram tallrikar, glas och bestick.
- Jättekul. suckar James och fortsätter hacka löken.
När Miley dukat klart går hon in på sitt rum och sätter på sin rosa laptop.
Hon kollar facebook, twitter och tumblr.
När hon är mitt uppe i att kolla bloggar ropar hennes pappa att maten är klar.
Ska hon vara ärlig luktar det faktiskt inget vidare gott.
- Var är Charlie? undrar Miley och tar lite ris.
- Han sover över hemma hos Philip, så det är bara du och jag här. säger James och ler medan han torkar av sig på en handduk.
Miley plockar bort en tallrik, bestick och glas.
- Ska jag hälla på åt dig? undrar James.
- Nej! Eller jag menar. Jag kan ta själv. säger Miley snabbt.
- Okej..? svarar James.
Hon lägger på massa ris och nästan ingenting utav grytan.
- Varför tog du ingen gryta? säger James besviket.
- Det gjorde jag ju, titta. säger Miley och håller upp det lilla riset som är täckt utav grytan på gaffeln.
James suckar och äter sin mat.
När Miley ätit upp dukar hon av bordet och går sen in på sitt rum.
Hon sätter på sin ipod och pluggar in hårlurarna i öronen.
- Miley, gå och lägg dig nu! ropar James någon timma senare.
- Mm. mumlar Miley till svars och fortsätter lyssna på ipoden.



Är det något vi kan förbättra? Kommentera!


Kommentarer
Postat av: null

det skulle vara bättre med om ni slutade skriva " hon gick dit.. hon, hon, hon. det blir väldigt störande då men annars bra jobbat :)

2011-07-02 @ 21:36:12
URL: http://null

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0