Chapter 9 - Cinema



När dom tagit sig ut ur huset så går dom en halv kilometer och fixar sedan en taxi som tar dom hem till Miley. Dom smyger in och lägger sig i Mileys säng med kläder och smink på.

Nästa morgon/förmiddag när dom sitter och äter frukost gör iphonen ifrån sig ett ljud och på skärmen står det "Nytt textmeddelande från Justin Bieber".


Jag tittar på Jess och nickar.
- Öppna det, skriker Jess.
" Tjenare, tack för igår. Chaz gillade verkligen din kompis...
Vi tänkte gå på bio och käka lite ikväll igen, hänger ni med?? ;) "
Jag läser det snabbt själv och sedan högt för Jessica.
- Omg, säger Jess. Jag har inte hunnit tagit vad vi gjorde igår och sen ikväll igen.
- Vem har sagt att du ska med? säger jag med konstig blick på Jess.
- Eh, asså jag tänkte det där med Chaz och vi är ju kompisar och... mumlar Jessica.
Jag avbryter henne med ett stort skratt, det går bara inte sluta.

Efter fem minuter ligger vi båda under TVn och gapskrattar efter allt jagande och springande runt i huset.
Jessica tyckte inte om att jag lurade henne.
Men senare svarar jag på smset.
" Vi kommer. När möts vi? " skriver jag och trycker sedan på "sänd"-knappen.
" Vi ses utanför bion kl 18:30 om det blir bra, sen äter vi " läser jag upp för Jess.

Under dagen gör vi ingenting, vi bara väntar på att tiden ska gå.
Det går inte fort och vi sitter bara och glor på TVn hela tiden, fast Jess har hela tiden svårt att sitta still.
Jag får säga åt henne minst tio gånger innan hon slutar.
När kvällen kommer och vi har gjort i ordning oss i minst två timmar tar vi bussen upp till stan. (Jess har på sig DETTA och Miley har på sig DETTA)
När alla träffas utanför bion ger alla varsin kram och jag får en extra lång av Justin.
- Ska vi gå in då? frågar Chaz och tittar på Jessica.
- Självklart! säger Ryan och går först in genom dörren.

När alla har köpt popcorn och satt sig inne på bion är det helt tomt inne i rummet fast det är premiär på filmen.
- Vad konstigt, det är inga personer här. säger Jess och tittar sig omkring.
- Men vad tror du? säger Ryan och tittar på henne. Vi sitter inne på en bio med en av världens största popstjärna och du tror att vi ska sitta tillsammans med allmänheten...
Vi satte oss högst upp i salongen i sofforna.
- Eh, Miley du kan sitta här. Bredvid mig om du vill. säger Justin ganska tyst så bara jag ska höra och pekar på platsen.
- Visst. säger jag och sätter mig bredvid honom.
- Jaha, får jag sitta själv då. säger Ryan och sätter sig surt i soffan brevid Chaz och Jessica.
Alla skrattar. Sedan börjar reklamen och det pirrar i magen.
Filmen går och alla skrattar och har roligt. Jess och Chaz har tittat på varandra många gånger.
När filmen snart är slut känner jag en hand som letar efter min, när den slutligen hittat den så kramar den hårt om den.
Jag tittar ner på handen och ser att det är Justins. Jag tittar upp på honom, han ler medan han tittar på filmen.
Jag håller om den hårt och önskar att jag aldrig behövde släppa taget. 

När filmen är slut så reser sig alla upp och går ut genom salongsdörren.
Handen som jag hade i min hand ligger fortfarande kvar när vi går ut och den släpper inte taget.
Jag och Justin går några meter efter dom andra.
Vi bara går där helt tyst och ler, Justin och jag..

Sedan går vi alla fem till en liten söt pizzeria runt hörnet. Vi springer nästan, samtidigt som vi tittar ner i marken.
Vi vill ju inte att någon ser oss. Justin knackar på dörren och en storväxt pizzabagare dyker upp bakom dörren.
- Justin, kom in. Kom in! säger han och vi smyger in.
- Miley och Jess, det här är Carlos. Han ska laga våra pizzor ikväll. säger Justin och pressenterar oss.
- Hej Carlos! säger vi två i kör.
- Varsågod och sätt er här så hämtar jag menyerna. säger Carlos med någon slags brytning.
Vi sätter oss ner vid ett mysigt bord med tända ljus och lugn musik.
- Åh, gud vad gott det ska bli med mat. Jag är vrålhungrig. säger Chaz.
- Jag med, instämmer Justin.
- Eh, ursäkta mig. Jess, följer du med mig på toan. säger jag och tittar menade på henne.
- Eh, javisst. säger hon och drar ut sin stol.
- Vi kommer snart, säger jag och drar med mig Jessica in på toaletten bakom hörnet.
Jag tar ett djupt andetag.
- Justin tog mig i handen förut, han släppte inte förrän vi kom in på restaurangen.
- WHAT? skriker Jess.
- Shhhh... säger jag. Inte så högt, dom kan höra dig.
- Oj, min bästa kompis är nästan ihop med JUSTIN BIEBER! säger hon med ett stort leende på läpparna.
- Sluta, vi är inte ihop... säger jag.
- Jag sa nästan, säger Jessica och tittar på henne med den där glimten i ögat.
- Du är nästan ihop med Justin Biebers bästa vän... säger jag och tittar på henne.
- Inte alls, vi bara har bra ögonkontakt. svarar Jess kort och går ut genom dörren.


Hur var den? Vad tror ni kommer hända? Läs och se! 




Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh vad bra när kommer nästa snälla lägg upp så fort du kan ! :D<3

2011-07-24 @ 19:21:59
Postat av: Emma

Meeeeera (:

2011-07-24 @ 23:27:10
Postat av: Anonym

Meeeeeerr!!!!!

2011-07-25 @ 01:25:11
Postat av: M hehe ;)

kom igen nu mera!! :)

2011-07-25 @ 21:11:45
Postat av: Lovisa

Meera snälla du är skit duktig måste ha meraaa

2011-07-25 @ 22:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0