Chapter 8 - When I look at you tonight


(Ursäkta för en kass bild men jag är trött!)

Dagen går och denna dag är varm så efter lunch så åker hon och Jessica till badplatsen och badar tills klockan är sex, då precis när dom ska hoppa upp på cyklarna ringer Mileys telefon.
Hon tar upp den och på dislplayen står det JUSTIN B....

Hon tar upp den och på displayen står det JUSTIN BIEBER. Mileys hjärta hoppar över ett slag och sedan blinkar hon till och tittar på displayen igen. Det står fortfarande Justin Bieber.
- Vad väntar du på? Svara! säger Jess.
Miley svarar fort och sätter telefonen mot örat.
- Hej det är Miley. säger Miley och slår sen handen i ansiktet.
Lät det bra? Lät det löjligt? Borde hon bara sagt Miley? Skulle hon sagt hej? Vad skulle hon sagt!?
- Hej Miley, det är Justin. säger han och hennes mage blir alldeles varm och värmen sprider sig i hela kroppen.
- Hej Justin. säger Miley och försöker hålla rösten stadig.
Jess tittar på henne och gör en handgest med att hon ska skynda sig. Miley viftar med handen och vänder sig om.
- Hur är det? säger Justin.
- Jo, det är bra. Antar jag. Hur är det med dig? säger Miley.
- Super. Vad gör du imorgon? säger Justin.
- Ehm.. Ingenting tror jag. säger Miley.
- Vad bra, har du lust att träffas och hitta på något då? säger Justin.
- Visst! säger Miley.
- Men bara så du vet så är mina killkompisar här... säger Justin.
- Okej. säger Miley och sväljer.
- Så ifall du har några tjejkompisar eller nåt så kan du ju bjuda med dom. Om dom inte berättar för hela världen alltså. säger Justin.
- Okej jag ska höra med en av dom... Men hon är en belieber. Jag var ju med henne på konserten, jag gick för hennes skull... Eller. Asså.. Jag gillar din musik också, men... Eller.. Aa... säger Miley och hon har totalt gjort bort sig för självaste Justin Bieber.
- Hahaha, ta med henne du. skrattar Justin.
- Vart ska vi träffas då? säger Miley.
- Min chaufför hämtar upp er klockan sex. säger Justin.
- Okej, vi ses väl imorgon då. säger Miley.
- Aa, hejdå Miley. säger Justin.
- Hejdå. säger Miley och lägger på.
Hon är som i trans, hans röst... Bara hans röst fick henne att tänka på hans chokladbruna ögon som hon nästan drunknar i... Men hon är inte kär. Hon kan inte vara kär. Det går bara inte. Han är JUSTIN BIEBER. Inte en vanlig kille. Pressen förstör hans förhållanden och pressen förstör hans flickvänners liv... Inget privatliv över huvudtaget. Dessutom har han väl en flickvän? Hallå han är Justin Bieber?
- Miley! avbryter Jess hennes tankar.
Miley rycker till och vänder sig om. Hon har fortfarande iphonen i samma grepp som när hon la på.
- Vad? säger Miley.
- Vem var det?! nästan skriker Jess.
- Asså. Ingen. säger Miley.
Hon kan inte säga nu, inte utanför en badplats. Hon får säga det när dom kommit hem...
- Du sa ju Justin!? Och du sa Belieber?! Och du sa "Din musik"!? säger Jess, hon är nästan hysterisk. Skriker ut varenda ord.
- Lugna ner dig. Jag säger hemma. säger Miley.

Dom sitter inne i Mileys rum på golvet med en påse godis mellan dom.
- Kan du säga nu!? säger Jess och stoppar in en mentos i munnen.
Miley blir nervös, hon börjar nästan skaka. Hur kommer Jess reagera? Kommer hon skvallra? Kommer hon twittra det? Då skulle hon aldrig mer få träffa Justin, och det var ju kul... Dom hade mycket gemensamt...
- Miley! Du har varit konstig hela dagen, vad är det? Ut med språket! säger Jess nästan lite strängt, som en lärare..
Miley bryter ut i gapskratt, det lät så sjukt...
- Vad? Jag var allvarlig Miley! säger Jess.
När Miley lugnat ner dig kommer ögonblicket hon inte längtat efter.
- Jess, jag måste säga nu. Du är min bästa vän och jag litar på dig... Men det här får du verkligen verkligen inte berätta! Inte twittra, inte facebooka, ingenting. Du får låtsas som att det regnar angående detta. Du får inte förstöra det här genom att råka twittra eller något, snälla. ber Miley, hon vill inte bryta kontakten med Justin.
- Jag lovar. säger Jess, hon är nästan lite nervös på vad som kommer berättas.
- Okej kolla... När jag gick från konserten... Då satte jag mig utanför någon stor svart betongdörr. Sen precis när jag skulle gå så smälldes dörren upp på mig så jag föll, sen kom typ miljoner paparazzis... Eller jag vet inte om det var miljoner men alltså jag hörde bara blixtrarna, jag såg dom inte. säger Miley men sen blir hon avbruten..
- Jaja, fortsätt! säger Jess nyfiket.
- Mm... Och sen tog någon min hand och drog in mig på en stor buss... Sen stod en väldigt stor man där och så... Justin. Justin Bieber.. säger Miley.
- JUSTIN BIEBER?! skriker Jess.
- Ja. säger Miley.
- DU SKOJAR MED MIG!? HAR DU TRÄFFAT JUST-... skriker Jess tills hon blir avbruten utav Mileys sch-ljud.
- Pappa är hemma! väser Miley.
- Har du träffat Justin Bieber?! väser Jess högt.
- Ja och.. säger Miley men Jess börjar skrika.
- JESS! säger Miley.
- DU HAR TRÄFFAT JUSTIN! skriker Jess.
Mileys pappa kommer in i rummet.
- Vad håller ni på med!? säger James och låter lite irriterad på rösten.
- HON HAR TRÄFFAT... skriker Jess men Miley avbryter henne.
- Jag har inte träffat någon, ELLER HUR JESS? säger Miley och sparkar till henne på benet.
- Nej jag skoja bara vi ehm... Spelar ett spel! säger Jess.
- Kan ni försöka vara lite tystare? suckar James och går ut ur rummet igen.
- Stäng dörren! ropar Miley efter honom och han gör som hon säger.
Jess tittar på Miley som att hon väntar på att hon ska fortsätta prata.
- Och det var han som ringde. mumlar Miley.
- HAR JUSTIN DITT NUMMER!? skriker Jess.
- Men för fan Jess du skulle ju vara tyst! säger Miley irriterat.
- Förlåt. piper Jess.
- Och han och hans killkompisar är i Atlanta nu då och jag och du ska träffa dom imorgon. säger Miley.
Jess börjar skrika och James kommer in i rummet igen.
- Vad håller ni på med!? säger James argt.
- Fråga Jess! fräser Miley.
- Förlåt, jag ska sluta skrika nu jag lovar... säger Jess skamset.
James ger Miley en blick som hon inte kan tyda och sen går han ut.
- Jess nu får du seriöst sluta skrika! säger Miley.
- Men fattar du inte! Jag ska träffa JUSTIN BIEBER imorgon! DU OCKSÅ! Det är helt otroligt! Jag kan inte ens fatta det! säger Jess.
- Jag vet... Det är helt sjukt egentligen! Men jag är ingen Belieber direkt... Och det vet du. Så för mig är han bara... En kille. Som är otroligt begåvad. säger Miley.
Hon ville slinka in "och otroligt snygg" men det kan hon inte. Då kanske Jess börjar tro att något är på gång och då skulle nog hennes och Justins vänskap vara över på några minuter... Jess skulle försöka fixa ihop oss men när man bara har träffats en gång så går det inte att säga att man gillar personen riktigt... Hon tror inte på kärlek vid första ögonkastet.
- Och otroligt sexig! säger Jess och ler.
Dom fortsätter att snacka om morgondagen tills sent på natten då dom somnar på Mileys matta. När Miley vaknar har Jess dukat in massa frukost på golvet. Miley beundrar att Jess bara vågar gå och ta grejer i deras skåp.
- Godmorgon sunshine! säger Jess.
- Godmorgon. säger Miley hest.
- Jag har fixat frukost! säger Jess.
- Jag ser det. säger Miley.
Dom äter och sen när dom dukar av och diskar så Miley ser en lapp på köksbordet.
"Jag börjar jobba idag igen så Charlie har åkt hem till eran mamma och ifall du vill kan du också åka hem till henne, annars går det jättebra att du stannar här. Ring ifall det är något, kram pappa."
- Det verkar som att vi är ensamma hela dagen idag, pappas semester tog slut igår. säger Miley.
- Jippi, antar jag. säger Jess.
- Vi blir upphämtade klockan sex utav hans chaufför så du vet. säger Miley.
- Klockan är tolv nu! säger Jess.
- Vi måste hem till dig också... säger Miley.
- Men om jag cyklar hem och hämtar massa grejer så kommer jag tillbaka så fort jag är klar? säger Jess.
- Aa, gör så. säger Miley.
- Vi ses snart då. säger Jess då.
Dom kramas fort och sen är Miley ensam hemma. Hon sätter sig framför sin laptop och surfar runt tills Jess är tillbaka igen. Hon en stooor sportbag med sig som är fullpackad.
- Vad har du i den där väskan egentligen!? säger Miley.
- Massa kläder, jag kunde inte bestämma mig. säger Jess.
- Så du tog med dig hela garderoben!? säger Miley.
- Men vad skulle jag göra? Haha. säger Jess och dom skrattar lite.
Dom sätter sig på golvet med Mileys laptop och är inne på datorn tills klockan är halv fem då dom börjar göra sig iordning.
- Får jag fixa ditt hår? säger Jess.
- Om du vill. säger Miley.
- Och ditt smink? säger Jess.
- Haha okej. säger Miley.
Jess fixar Miley och sig själv, sedan börjar dom titta på kläder. Det tar ett bra tag men när dom väl bestämt sig får dom skynda sig för klockan är tjugo i sex. Dom drar på sig kläderna, sprutar lite parfym, sätter på sig smycken, skor, sprejar liiite till hårsprej för säkerhets skull och sen går dom ut. Bilen står redan och väntar på dom så dom går fort in till den.
Miley har på sig (detta) en klänning med svart kjol och spets upptill samt en liten rosett vid överdelen, ett par svarta ankel boots, en svart väska och en skinnjacka.
Jess har på sig (detta) en leopardmönstrad magtröja, ett par jeansshorts med nitar på halva låret, ett par converse upp till knäna och en svart handväska.

Bilen kör in genom en stor grind och parkerar på en liten uppfart. Chauffören öppnar deras dörrar och sen går dom till husets ingång och ringer på dörren. Dörren öppnas och bakom den står en kvinna med brunt hår.
- Hej. säger kvinnan och ler.
- Hej Pattie, vi är Jess och Miley... Vi ska träffa Justin. säger Jess och tar kvinnan som tydligen heter Pattie's hand. Miley gör likadant som Jess men ler bara istället för att säga något.
- Kom in, killarna är därinne. säger Pattie och visar med handen till en stängd dörr.
Dom tar av sig sina skor och går till dörren. Miley tar handen på handtaget men Jess hindrar henne.
- Nu ska vi träffa killen som funnits i mina drömmar sedan 2009... Det här är helt sjukt Miley, vi måste ta en bild! viskar Jess.
Jess tar en bild med hennes iphone och sen öppnar Miley dörren. Jess ögon blir stora som meloner och står och håller på med sitt hår som redan är perfekt.
- Hej tjejer! säger Justin och ler.
Han ställer sig upp och går fram till Jess. Hon öppnar munnen i chock, hon sätter handen framför munnen. Han kramar om henne och hon börjar nästan gråta, det ser Miley. Hon kramar om honom tillbaka.
- Vad heter du? säger Justin och ler.
- Jessica.. Men kalla mig Jess. säger Jess och hon tittar in i hans ögon, det kan Miley se.
- Vad fint namn. säger Justin.
Sen går han fram till Miley och kramar om henne.
- Hej igen. säger Justin.
- Hej. ler Miley.
Justin ler också.
- Det här är mina vänner förresten. Ryan och Chaz. säger Justin och pekar på dom när han säger deras namn.
- Hej. säger dom båda och vinkar lite.
- Hejhej. säger Miley och Jess och vinkar dom också.
- Okej det här låter jättefånigt men jag har tagit med en affisch, skulle du kunna signera den? Snälla? säger Jess och visar hennes s.k. "puppy-eyes".
- Visst. säger Justin och tar fram en penna.
Dom snackar och Jess tar fram mer än en affisch.. Miley sätter sig vid killarna.
- Är hon ett stort fan eller? säger Chaz och nickar mot Jess.
- Skojar du? Hon tjatar om Bieber 24/7... Jag och Justin träffades faktiskt på en konsert som hon släpat med mig till. säger Miley.
- Aa, vi hörde det. Justin berättade. säger Ryan.
- Han sa att du hade en bra sångröst. säger Chaz.
Mileys kinder blir genast röda.
- Kan du inte sjunga något? säger Chaz.
- Nej alltså jag vet inte... svarar Miley.
Justin verkar ha signerat klart alla Jess grejer för hon slänger sig i Miley's knä.
- Vad pratar ni om? säger Jess.
- Mileys sångröst. säger Chaz.
- Hon är skitduktig på att sjunga! säger Jess.
- Ja, kan du inte sjunga något Miley? säger Justin.
Miley hatar att vara i rampljuset och hon har gjort det sen hon var liten. Hon trivs med att inte höras och synas och hon blir alltid supernervös och generad innan hon ska uppträda eller prata inför klassen.
- En annan gång? försöker Miley.
- Kom igen! säger Jess.
Justin går ut ur rummet och kommer strax tillbaka med en gitarr i handen. Han börjar spela på en låt Miley känner igen och han tittar på henne när hon ska börja sjunga.
- I just cant sleep tonight, knowing that things aint right.
Its in the papers, its on the tv, its everywhere that I go.
Children are crying, soldiers are dying, some people don't have a home.
But I know there's sunshine behind that rain I know there's good times behind that pain, hey.
Can you tell me how I can make a change?
I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray
I close my eyes and I can see a better day
I close my eyes and pray...
Alla applåderar och hurrar, hon blir mer röd i ansiktet än vad hon blev förut.
Jess kramar om henne och Justin ger henne en give-me-five.
- Du är sjukt bra Miley! säger Jess.
- Otroligt bra. säger Chaz.
- Hade jag haft ett skivbolag hade jag signat dig på en gång. säger Ryan.
Miley blir glad och generad, såklart. Hon är inte van vid att ta emot komplimanger, hon är ju i stort sett bara med Jess hela dagarna. Visst hon får ju komplimanger utav Jess men bara om hennes skor eller den där nya snygga ringen, inte om hennes personlighet eller färdigheter. Man gör inte så när man känt varandra så länge, man ger inte komplimanger helt randomly om t.e.x. ens sångröst då. I allafall inte hon och Jess.
- Tack. säger Miley och ler.
Justin ler bara, precis som hon. Hans leende är bländande vackert, perfekta vita tänder... Hon borde inte ha dom här tankarna om en vän, men hon kan inte rå för det. Han är skitsnygg men man kan ju tycka att ens vän är snygg utan att man vill bli tillsammans med den, det är ju logiskt.

Alla fortsätter att snacka på ett bra tag, tills dom bestämmer sig för att gå upp och sätta sig på hans stora balkong.
Det är ganska kallt men väldigt mysigt och utsikten är vacker. Justin slänger en varsin filt till var och en vilket är behövande, även om Miley har jacka.
Alla pratar men Miley tänker, låtsasskrattar när alla andra skrattar för att dom inte ska tro att hon är en tråkig typ. Hon kan inte fatta att hon sitter på Justin Bieber's balkong och snackar med Justin Bieber's vänner och självaste Justin Bieber tillsammans med hans största fan - Jess! Det är verkligen ofattbart... Och att han ens ville träffa henne igen var ju... Sjukt! Varför just hon liksom? Varför inte.. I och för sig är ju hans vänner här nu... Men ändå. Det finns ju hur många som helst, han har ju flera miljoner fans.
- Miley! ryter Jess.
- Va? säger Miley.
- Vill du kolla på nån film? säger Justin.
- Visst. säger Miley och alla går in till hans tv-rum eller vardagsrum eller vad det nu är, hon har ju inte sett alla rum än.
Jess och killarna tjafsar om vilken film dom ska se, inget seriöst tjafs direkt men dom "bråkar" i allafall om vilken av filmerna dom ska se. Till slut kommer dom fram till någon som Justin sätter på och alla trycker ihop sig i hans soffa. Fast den är ganska stor så dom behöver inte direkt sitta på varandra.
Filmen struntar Miley mest i, hon är i sina egna tankar som vanligt. Hon kan inte förstå det. En meter ifrån henne sitter en utav världens kändaste popstjärnor.. Självaste JUSTIN BIEBER. Det är sjukt, ofattbart... För henne är det som att se honom på tv eller på en skärm, det känns inte äkta riktigt.
Efter ett tag märker hon att Chaz och Jess har somnat, dom tyckte väl att filmen var tråkig.
Justin och Ryan koncentrerar sig fullt på skärmen. Ryan biter på naglarna/fingrarna och Justin bara är som vanligt.
- Jag tror att vi ska röra oss hemåt nu. säger Miley.
- Men filmen är inte slut än. säger Ryan.
- Nej men den verkade inte vara så rolig heller. säger Miley och ger ifrån sig ett slags skrattande ljud.
Ryan tittar i soffan och ser först den sovande Chaz och sen den sovande Jess. I ögonvrån ser hon att Justin tittar på henne. Hon slänger en snabb blick på honom och försöker sedan att väcka Jess.
- Jess, vakna. Vi måste hem. säger Miley.
- Mm om tio minuter. mumlar Jess och vrider på sig.
- Nej Jess nu. säger Miley.
- Men. stönar Jess.
Miley drar ner henne från soffan och börjar skratta.
- Vad gör du? Det var inte ens kul. fräser Jess fast när hon inser att hon är i Justin Bieber's hus med Justin Bieber och hans vänner där blir hon samma gamla Jess igen.
- Men vi måste hem, det är sent. säger Miley.
- Det var trevligt att träffas Jess, hoppas att vi ses igen snart. säger Justin och kramar Jess.
- Detsamma, jag älskar din musik och det har varit så himla coolt. Jag fattar inte ens att jag står och kramar dig just nu! säger Jess överlyckligt.
Justin går sedan fram till Miley.
- Förlåt att jag inte sa något förut men din röst gjorde mig speechless. viskar Justin och ler sedan.
Hon smälter, hon smälter, hon smälter... Hans ögon, hans leende, hans hår, hans allt!
- Du gör mig speechless. viskar Miley, fast ohörbart!
- Vad sa du? säger Justin.
- Att det var jättekul att träffas igen. ler Miley.
- Vi ses, jag ringer dig. säger Justin.
- Gör så, vi kan hålla kontakten iallafall. säger Miley.
- Självklart. säger Justin och ger henne en kram.
Dom går mot dörren ut från rummet.
- Hejdå Ryan! säger Jess och vinkar innan hon går ut, Miley gör samma sak.
Dom stänger dörren efter sig.
- Kan du precis fatta att vi har varit med Justin Bieber en hel kväll? säger Jess medan hon drar på sig sina skor.
- Jag tänkte på det förut och jag kan inte det. Det går inte. Det känns som att jag stirrar på han på datorn eller något.. säger Miley.
- Jag vet! säger Jess.
När dom tagit sig ut ur huset så går dom en halv kilometer och fixar sedan en taxi som tar dom hem till Miley. Dom smyger in och lägger sig i Mileys säng med kläder och smink på.

Nästa morgon/förmiddag när dom sitter och äter frukost gör iphonen ifrån sig ett ljud och på skärmen står det "Nytt textmeddelande från Justin Bieber".

Vad tycker ni? Något vi kan förbättra? KOMMENTERA!!! (PS. Jag har ingen aning om hur Justin's hus ser ut utan jag bara skrev någonting så jag kan imagine att inget av det jag skrev existerar typ men ni får ha förståelse för det.)



Kommentarer
Postat av: elena

SUPER DUPER BRA

2011-07-21 @ 01:51:08
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0