Chapter 10 - The heat from you is what keeps me going


- Justin tog mig i handen förut, han släppte inte förrän vi kom in på restaurangen.
- WHAT? skriker Jess.
- Shhhh... säger jag. Inte så högt, dom kan höra dig.
- Oj, min bästa kompis är nästan ihop med JUSTIN BIEBER! säger hon med ett stort leende på läpparna.
- Sluta, vi är inte ihop... säger jag.
- Jag sa nästan, säger Jessica och tittar på henne med den där glimten i ögat.
- Du är nästan ihop med Justin Biebers bästa vän... säger jag och tittar på henne.
- Inte alls, vi bara har bra ögonkontakt. svarar Jess kort och går ut genom dörren.



Jag tittar mig i spegeln. Mitt smink ser fortfarande bra ut och håret är väl helt okej så jag går ut genom dörren och sätter mig vid min plats bredvid Bieber. Carlos har redan gett oss menyerna som alla inspekterar. Inte långt efter att jag kommit till bordet igen så kommer Carlos för att ta beställningarna. Alla säger vad vi vill ha och sedan försvinner han igen. Alla börjar prata och skratta precis som vanligt. Jag har så himla kul med alla här och jag önskar så att Justin var en vanlig(med vanlig menar jag inte känd) kille... Fast då skulle dom nog inte sitta här idag men ändå. 
Efter en stund känner jag en hand på mitt lår. Jag tittar på Justin och han tittar på mig, jag får rysningar i hela kroppen. Han ler och jag inser att det är hans hand som är placerad på mitt lår. Jag hatar att jag älskar det. Jag hatar att jag älskar hans leende, hans ögon, hans röst, hans skratt, hans.. Allt. Allt är så perfekt med honom att jag smäller av. 
- Vad tänker du på? 
Justins röst avbryter mina tankar. Han sa det ganska tyst, som att han inte ville att dom andra skulle höra. Jag vill så gärna säga dig, men det går inte... 
- Inget speciellt. 
Han nickar och fortsätter att prata med dom andra, fortfarande med handen på mitt lår. 

När alla ätit upp bestämmer vi oss för att gå hem, även om det är en bra bit. Justin bor närmre stan än mig så jag och Jess tar antagligen en taxi därifrån. 
Justin saktar ner och drar med mig så vi går lite bakom dom andra.
- Vad tyckte du om ikväll? säger han med händerna i fickorna.
- Det var kul. svarar jag.
- Vill du träffas igen? Bara du och jag kanske? säger Justin och tittar på mig.
Jag vänder ansiktet så jag tittar på honom också, in i hans ögon som jag drunknar i. Jag tittar på hans läppar och hans underbara leende tar form, sen tittar jag tillbaks in i hans ögon.
- Gärna. säger jag och ler.
- Hey, varför går ni så långt bak!? ropar Jess.
Vi är kanske femtio meter bakom dom nu.
- Gå före ni! ropar Justin tillbaka.
Det pirrar till i min kropp när han säger det. Han vill vara ensam med mig. Prata ensam med mig. MIG. Mig utav alla människor på denna runda jord. Det är otroligt egentligen.
Han tar min hand och sätter sig på en bänk, jag sätter mig bredvid honom. Han tittar in i mina ögon och sitter där tyst ett bra tag. Vi bara tittar på varandra.
- Så.. Har du några syskon? säger Justin efter ett tag.
- Mm, en lillebror. svarar jag.
- Aha, jag har också en lillebror. Och en lillasyster. säger Justin.
Jag nickar sakta.
- Är dina föräldrar skilda? säger Justin.
- Mm.. mumlar jag till svar.
- Mina med. Eller dom skilde sig inte direkt, dom var aldrig gifta. Mamma var ung när hon födde mig och pappa gjorde slut med henne. säger Justin.
- Aha.. säger jag och får syn på massa springandes människor med kameror.
- SPRING! skriker jag och börjar springa.
Justin kommer ikapp mig och springer mycket fortare än mig och paparazzi-fotograferna springer också ganska fort.
- Dölj ditt ansikte! ropar Justin.
Jag drar för mitt hår, håller händerna så dom inte ska se mitt ansikte och tittar ner i marken. Nu kan dom omöjligtvis fånga en bild med mitt ansikte visande.

Vi sitter på golvet i Justins hus nu, i tryggt förvar från paparazzis. Eller ja, vi sitter iallafall i Justins rum. Jess ligger på hans säng, Chaz och Ryan sitter på hans skrivbord, han sitter i skrivbordsstolen och jag sitter på golvet.
- Varför tog det så lång tid för er? säger Ryan.
- Vi gick saktare än er. säger Justin.
- Men varför gick ni saktare då? säger Ryan.
Justin ger han en irriterad blick och både jag och Jess ser det.
- Ehm, vad händer härnäst Justin? säger Jess.
- Vadå? säger Justin.
- När åker du från Atlanta till Turné eller till Kanada eller vart du nu ska? säger Jess.
- Om några dagar åker jag, Ryan och Chaz till Stratford där jag stannar i en vecka och sen kommer jag tillbaka hit igen och är här då jag inte ska på intervju eller presskonferenser runtom i USA. Fast i slutet utav sommaren åker jag ut på turné igen. säger Justin.
- Okej men när kommer du tillbaka från den turnén då? säger Jess.
- I oktober. Fast sen ska jag åka runt i USA och ha spelningar lite här och var november och december. Sen spenderar jag jul och nyår i Stratford och sen har jag inte bokat in så mycket mer än. säger Justin.
Jess nickar.
Ska han vara borta så länge? Ända till Januari? Kommer jag bara ha sommaren på mig att vara med honom? Damn...
- Synd att ni inte bor här också killar.. säger Jess och tittar på Chaz och Ryan.
Dom nickar.
- Men vi hälsar ju på vår brother då och då. säger Ryan och gör en handskakning med Justin.
Jess fnittrar lite och fortsätter att småprata med dom. Jag kollar klockan och ser att den är halv fem på morgonen.
- Förlåt att jag avbryter men klockan är halv fem. säger jag.
- Noway? säger Chaz och tittar sin mobil.
- Ni får sova här om ni vill. säger Justin.
Jag och Jess kollar på varandra.
- Alltså om det går bra.. Om vi inte är ivägen eller något för vi kan ta en taxi hem om det är så. säger Jess.
- Nej ni är inte ivägen, ni kan sova i gästrummet. säger Justin.
- Men vi då? säger Ryan och Chaz.
- Kan inte ni sova i vardagsrummet, bara inatt? ber Justin.
Killarna suckar men går sedan in till deras sovrum och hämtar sängkläder o.s.v. Jag och Jess går in till Justins rum medan Chaz och Ryan håller på.
- Är ni trötta? säger Justin.
- Mm. säger jag.
- Förstår det, jag hade ingen aning om vad klockan var. Att det tog sådan tid att komma ifrån paparazzi-fotograferna, haha. säger Justin.
- Det var jag som var seg på att springa, min kondition är usel. säger jag.
- Nejdå, jag tyckte att du sprang rätt fort. säger Justin.
- Haha nej. svarar jag.
Vi fortsätter att småprata lite tills killarna kommer in och säger godnatt.
- Vi ska väl också gå och lägga oss nu. säger Jess när killarna lämnat rummet.
Jag nickar och Justin kramar Jess. Sen kramar han mig, han luktar så gott så jag kan inte förklara!
- Godnatt tjejer. säger Justin.
- Godnatt Justin! säger jag och Jess och lämnar rummet.

Jag öppnar mina ögon sakta och ser solen skina in genom fönstret. Jag som ville att det skulle bli en regnig och trist dag, jag orkar inte gå upp.. Mina ögon vandrar sig runt genom rummet. Tre garderober står mot väggen bredvid dörren. En liten soffa och en minimal TV står på ena sidan rummet och på den andra sidan är sängen där vi ligger. Eller.. Jess är inte här. Jag sväljer oroat. Var är Jess?
Jag ställer mig upp och tittar klockan på mobilen, 15:41. Hur fasen kan jag ha sovit så länge!?
Sakta, sakta öppnar jag dörren och går ut i den enorma "korridoren". Jag måste ha väldig tur för Justin kommer ut ur sitt rum, nyvaken och snygg...
- Godmorgon. säger jag och går till honom.
- Godmorgon. säger han och öppnar armarna för en kram.
Jag kramar honom länge och hårt, jag vill aldrig släppa taget om honom... Men till slut gör vi det iallafall och går mot köket där resten utav gänget sitter och äter frukost. Det är säkert Jess som rotat i skåpen...
- Godmorgon sömntutor. säger Jess och tar en tugga utav sin macka.

Efter frukosten tar jag och Jess en taxi hem till henne. Om man nu ens kan kalla det frukost eftersom vi åt det klockan fyra på dagen. Vi båda duschar och jag lånar sen myskläder (Miley har på sig DETTA och Jess har på sig DETTA) (Ja, vi kommer göra outfits typ jämt) utav henne även om det är världens finaste väder utanför. Vi drar för persiennerna och tittar på en film istället, Legally blonde 2. När filmen är slut åker vi hem till mig och såsar framför TVn resten utav dagen, typiskt oss två haha. När klockan slagit halv tre bäddar vi ner oss i sängen och somnar fort.

När vi vaknat och snackat i sängen ett tag går vi upp för frukost. Jess dukar fram och jag sitter vid bordet halvdöd. Jag kan inte sluta tänka på Justin.. Vi höll i hand hur mycket som helst, han hade handen på mitt lår... Och snart åker han till Kanada. Fast vi hinner nog umgås något. Hoppas jag? Jag gillar han så mycket men han är.. Han är Justin Bieber, världskänd popstjärna. Jag är Miley Smith, en vanlig student... Våra liv är så olika egentligen, vi passar inte.. Men jag kan inte rå för mina känslor. Jag kan inte styra dom...
- Hallå ska du inte äta? Vad tänker du på egentligen? säger Jess som nu slagit sig ned vid bordet.
- Jag tänker på Justin.. mumlar jag och häller upp fil i en skål.
- Tänker du på Justin!? säger Jess.
Jag ger henne en du-hörde-vad-jag-sa-blick och börjar sen äta.
- Varför tänker du på honom? Eller vad tänker du om honom? säger Jess nyfiket.
Jag biter mig i läppen, ska jag ljuga?
- Jag.. Jag tror jag kanske kan ha känslor för honom. mumlar jag.
Jag vågar inte erkänna det för mig själv egentligen..
- VA!?
- Du hörde vad jag sa! säger jag.
- Det är otroligt! Min bästa kompis har känslor för Justin Bieber och Justin Bieber har känslor för min bästa kompis, vilket resulterar i att det inte är långt kvar förrän Justin Bieber är tillsammans med min bästa kompis! Åh herregud! säger Jess, hon är alldeles.. I sin egen värld kan man säga.
- Han har inte känslor för mig. mumlar jag.
- Nej han bara höll din hand en hel kväll! säger Jess.
- Det gjorde han inte. säger jag.
- Okej tre fjärdedelar utav en hel kväll då fröken sur. säger Jess.
När vi plockat undan åker Jess hem, vi har varit med varandra non-stop i flera dagar nu. Inte direkt för att det är ovanligt men Jess mamma ville ha hem henne och you name it.
Jag slänger mig i soffan och slöar framför TVn tills jag hör min sms-signal då jag hoppar upp och springer in till mitt rum.

Vem var det som smsa? Kommentera!




Kommentarer
Postat av: mimmi

Mera! :) snälla kan ni inte uppdatera lite bättre det är så bra !:)

2011-07-27 @ 23:29:28
Postat av: Maria

Justin Bieber?:) för att erkänna så älskar jag din blogg mer än alla andra noveller även mer än min! Känns som om jag är inne i novellen xD 5/5

2011-07-29 @ 02:44:33
URL: http://biebsstoriies.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jess justin chaz ryan JAG VET INTE Meeeraa ;)

2011-07-31 @ 23:13:37
Postat av: Anonym

meer ! :)

2011-08-03 @ 20:42:03
Postat av: Jovis02

Meer!!!

2011-08-09 @ 10:01:03
URL: http://powernaglar.blogg.se/
Postat av: Jossan

Bra novell!! :D Om du vill kanske du skulle kunna gå in på vår blogg och titta på våran nya youtube-video och säga vad du tycker om den? Handlar om när vi var i London och gick på Biebers konsert, vi träffade till och med honom uranför hans hotell!! hihi, kram :)

2011-08-11 @ 22:06:58
URL: http://jodas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0