Chapter 11 - Why can't this moment last forever?



När vi plockat undan åker Jess hem, vi har varit med varandra non-stop i flera dagar nu. Inte direkt för att det är ovanligt men Jess mamma ville ha hem henne och you name it.
Jag slänger mig i soffan och slöar framför TVn tills jag hör min sms-signal då jag hoppar upp och springer in till mitt rum.


Jag ser på displayen "Justin". Jag tar ett djupt andetag och öppnar meddelandet.
"Hey, tack för igår. Vill du träffas senare? ♥"
Jag hoppar till, han vill träffa mig igen! Känslan inom mig är oslagbar, den där bubbliga glada underbara känslan..
"Visst, jag smsar dig. ♥"
Jag kommer inte ens kunna vänta en timma innan jag smsar igen.
"Hörs senare då. ♥"
När jag pluggat in plattången i väggen tar jag fram lite snyggare kläder, en grå magtröja med vit text och ett par ljusa shorts. Till det ett par converse.
Efter jag plattat igenom hela håret drar jag på mig kläderna och tar sen upp iphonen.
Sedan går jag in i badrummet, sprutar på lite parfym och sminkar mig.
När jag är klar med allting så har det gått ungefär en timma, dags att smsa Justin!
"Vart ska vi träffas? ♥"
Jag sätter på TVn och tittar spänt medan jag väntar på svaret.
"Hemma hos mig? Jag är själv. ;)♥"
Varför blir jag alldeles varm och glad i hela kroppen bara av några sms!? Jag förstår inte vad han gör med mig..
"Men Chaz & Ryan då? ♥"
"Dom är och skejtar.. ;)♥"
"Jag kommer snart då. ♥"
"Can't wait.. ♥"
Leendes går jag ut i hallen, tar en väska och går ut.
Jag låser dörren och fixar en taxi som tar mig till Justin.
När jag är framme betalar jag taxichauffören och går fram till hans dörr.
Med darrande hand plingar jag på dörren och direkt hör jag fotsteg ner för trappen. 
Efter några sekunder öppnar Justin som ler med sitt bländande leende.
"Hej Justin." säger jag och han drar in mig i hans famn.
"Hej Miley." säger han och släpper mig.
Jag ler och går in. 
"Vad ska vi hitta på?" säger Justin.
"Jag vet inte."
"Ska vi.. Titta på en film?" föreslår Justin.
"Visst." säger jag, samtidigt som vi går in i TV-rummet.
"Välj ut en film i skåpet under TVn så fixar jag snacks sålänge."
"Okej."
Justin går ut i köket och jag slår mig ner vid TV-skåpet.
Jag drar ut låda efter låda men det är mest Thrillers, Action-filmer och Skräckfilmer. 
Jag tar fram Paranormal Activity 2, och just när jag fått ur filmen kommer Justin in.
Han har en bricka full med massa olika skålar och cola.
"Vilken valde du?" säger han och stoppar in ett chips i munnen.
"Paranormal activity 2, du har bara dåliga filmer!" ler jag.
"Vad kollar du på för något, min film eller?" flinar Justin.
Jag slår till han på armen och ger han filmen, som han går och sätter in i Blu ray-spelaren.
"Jag kanske skriker. Eller jag kommer nog skrika." säger jag.
Justin skrattar och säger "Du är trygg hos mig."
Jag dör inombords, jag är speechless. På riktigt!
"Bra det." ler jag.
Han blinkar med ena ögat och sätter sig i soffan.
Jag sätter mig bredvid honom och filmen går igång.
Under filmens gång lägger Justin hans arm runt mig och drar mig till sig.
Jag får hålla mig för att inte skrika ut i lycka, hur glad jag är.
Jag tänker inte så mycket på filmen, utan mest hans kropp som nuddar min.

När filmen är slut sätter vi oss och snackar i köket.
Vi pratar om allt mellan himmel och jord och det känns som att vi verkligen börjar lära känna varandra.
Jag kan inte låta bli att titta på honom, han är alldeles för snygg.
Timmarna flyger iväg och jag inser att jag måste hem, pappa har ju ingen aning om vart jag är.
"Jag måste hem nu, tror jag." säger jag.
"Åh okej." säger Justin.
"Pappa vet inte att jag är här så.."
Han följer med mig till hallen och jag känner att jag verkligen inte vill hem.
Vi kramas länge och hårt, sen släpper han mig och vi tittar in i varandras ögon.
Just nu här just nu i detta ögonblick känns det som att tiden står still.



Vad tycker ni!? Skulle sitta bra med lite kritik nu när vi börjat igen och inte skrivit på ett tag. Och vad tycks om bilden? Vi ska fixa dom sådär varje kapitel nu. Som sagt, KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: elena

super bra

2011-12-04 @ 19:30:45
Postat av: jossan

fella på http://bieb.blogg.se/ har börjat blogga igen, spriiiid!

2011-12-05 @ 20:36:36
Postat av: Mia

sjuuuuuuukt bra!! Det är kul att ni har börjat blogga igen, har längtat :) <3

2011-12-11 @ 16:46:32
URL: http://storiesofbeliebers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0